Tuesday, March 2, 2010

episod sengsaraku..

Ya ALLAH,KAU yang menciptakan jiwa dan perasaan,
KAUlah yang Maha Mengujinya,
aku insan lemah yang menghadapinya,
kini ku merasai yang ku yakini ia baru sedikit ujian dariMU.
namun cukup memberi kesan pada jiwaku...
lalu ia sengsara merasa pedihnya ujianMU,
menguji tahap keimananku.

Ya ALLAH,ujianMU mengajarku,
menambah ilmuku tentang kehidupan didunia indah ciptaanMU...
mengajarku erti kehilangan,
dan aku mula mempelajari perasaan benci dalam sayang,
dan rindu yang sengsara..
UjianMU juga mengajarku,
dan aku mula merasai kehilangan orang yang sangatku perlukan,
juga menyedarkan aku bertapa jahilnya diriku,
hanya menjadi duri dalam kebahagiaan orang lain...
penyibuk dalam segala halnya,
dan seorang budak kecik yang terhegeh-hegeh.

duniaku kini gelap,dan hanya tinggal satu tumpuan yang melalaikan hati,
air mataku kini banyak dibazirkan pada yang tidak layak,
aku kerap menciptakan senyuman palsu,
aku menciptakan daya tenaga yang kuat bersama jiwa yang lemah..
kiniku dengan ujianMU,
ku sedar siapa diriku,
insan yang lemah lagi jahil,
yang dahagakan kasih sayang,
yang masih lagi mencari-cari cahaya kebahagiaan.......

Ya ALLAH,aku bersyukur kerana aku insan terpilih untuk menghadapi ujianMU,
kerena aku dapat mengetahui dimana lemahnya aku,
akanku perbaiki supaya aku lebih tenang dihadapanMU kelak........

No comments:

Post a Comment