Sunday, February 14, 2010

SAYA MOHON MAAF

Assalamualaikum kepada semua,moga hidup didamping rahmat ALLAH,juga bahagia bersama cintaNYA....
Salam memohon maaf juga kepada kalian yang berkecil hati dengan pelbagai entry saya yang melukakan hati kalian.
Bukan niat saya untuk melukakan hati kalian,juga bukan niat saya untuk memandang serong kepada akhowat yang bertudung labuh.

Munkin juga kerana saya sendiri yang kurang mahir dalam bab-bab penulisan ini.

Semua entry yang saya keluarkan bukan untuk memandang buruk mana-mana pihak,siapalah saya untuk berbuat begitu sedangkan diri sendiri juga kadang-kalanya lalai...

Dalam masaalah sosial,saya tidak memandang sebelah golongan sahaja,bahkn semua golongan...
meraka yang tidak bertudung labuh,mereka yang bertudung labuh,lelaki dan perempuan..

Munkin ada diantara kalian yang hanya memandang kepada tulisan saya tentang mereka yang bertudung labuh sahaja,dan tidak memandang pada tulisan yang lainnya...
Kalau saya memang membenci golongan tudung labuh ini,sudah lama saya mengeluarkan pelbagai entry tentang keburukan golongan yang bertudung labuh ini,kerana ceritanya banyak bersama saya,termasuk dengan pengalaman sendiri...tetapi demi menjaga hati kalian yang istiqomah bertudung labuh,saya tidak berbuat begitu...

Bertudung labuh adalah pakaian sunnah,tidak munkinla saya membencinya...bahkan saya lebih menyukainya,.....

Tetapi dalam golongan yang istiqomah bertudung labuh ini juga,sebilangan kecilnya ada yang tidak menjaga akhlaknya....saya ulangi,HANYA SEBILANGAN KECIL....dan golongan inilah yang mencemarkan imej tudung labuh....sangat memalukan bukan?...

Sengaja saya sentuh tentang golongan ini,kerana ingin memberi kesedaran kepada semua,juga pada golongan itu sendiri supaya menyedari tentang hakikat ini..dan seterusnya menjaga akhlak mereka dengan lebih baik......

Munkin golongan bertudung labuh ini jarang-jarang untuk ditemui,jadi apabila keluar dikhalayak ramai,sudah tentunya menjadi perhatian semua orang....dan gerak geri diperhatikan...dan disitulah segala akhlak yang baik perlu untuk tonjolkan supaya menjadi contoh yang baik.
apa pandangan orang apabila melihat seorang gadis bertudung labuh,keluar bersama kekasih??memalukan bukan??munkin hal ini perlu di highlight kn untuk memberi kesedaran...bukannya untuk memalukan kalian....

Saya sedar bertapa indahnya bertudung labuh,lagi-lagi mereka yang berniqob juga....merekalah bidadari dunia dan syurga...malah taraf mereka lebih dari itu!!saya menyukainya,bukan membencinya.....munkin ini langkah atau cara saya untuk menyedarkan kalian yang istiqomah bertudung labuh,dan sebilangan kecilnya yang munkin masih baru untuk mengenali dunia dan juga cinta....semua pendapat saya dan entry saya adalah sebagai nasihat untuk berjaga-jaga dalam melangkah arus dunia....tidak semestinya istiqomah bertudung labuh itu,mereka selamat dari godaan syaitan,malah munkin godaan syaitan lebih dahsyat lagi kepada mereka.

Kepada kalian yang bertudung labuh,saya minta maaf atas entry yang munkin menguris hati kalian,tidak itu niatku...malah saya terlalu sayang akan golongan ini,dan ingin melihat mereka sebagai golongan yang bersih,dan tidak terikut akan arus dunia yang kian mencabar.

Munkin dengan cara ini boleh menyampaikan apa yang tersirat dihati saya kepada kalian.

Istiqomahlah bertudung labuh,ia adalah pakaian sunnah kita,bahkan ia pakaian yang suci.,melambangkan kalian lebih mencintai ALLAH.Jangan kalian ambil hati dengan entry-entry yang saya keluarkan,kerana ia untuk kebaikan,bukan untuk menyindir atau memburuk-burukkan kalian yang bertudung labuh.

Saya tidak menafikan bahawa golongan lain juga melakukan pelbagai masaalah sosial,saya juga highlight tentang mereka..munkin kalian tidak menyedarinya...

sekali lagi,saya minta maaf:-(

setiap manusia melakukan kesilapan,dan saya bukan manusia yang istimewa yang tidak melakukan kesilapan..

terima kasih kepada yang menyedarkan saya tentang masaalah ini..munkin saya akan lebih berhati-hati lagi dalam penulisan blog saya.
wasalam.

No comments:

Post a Comment