Sunday, January 10, 2010

BONGKAR REMAJA!!!!.....!

Alam remaja,suatu tempoh masa yg penuh dgn suka duka.....jadi joM lah bersuka ria,sbelum tua.....betul ke??
ermmm,stuju x?.....mase remaja buat dosa banyak-banyak,bile tua taubatlah......-mcm mne klau mati sbelum tua??...jwbnye rugi yg serugi ruginya....

Remaja bakal menjadi khalifah yg memimpin negara dan masyarakat.Remajalah yang bakal mempunyai tanggungjawab yg besar.....yg bakal mempunyai keluarga dan seterusnya membimbing keluarga.


Tp bolehkah remaja sekarang melakukan tanggungjawab itu semua??lihatlah sendiri akhlak remaja sekarang..


Remaja sekarang terlalu mengejar keseronokan dan kemewahan.Remaja sekarang terlalu lemah dalam melawan paksaan hawa nafsu,mereka tewas.....tapi yg trsangat peliknya ketewasan itu menjadi suatu kebanggaan,itu kah remaja yang bakal menjadi khalifah??


Ini suatu yg real berlaku dimana maksiat menjadi kebanggaan sesetengah remaja.Mereka yang tidak mengikut kononnya trend trkini,akan dicaci n dipandang hina...malah disisih dari menjadi rakan...xpelah,daripada menjadi rakan sebegitu...

Bercouple,membonceng motor dgn boyfreand,berpakaian menjolokkan mata n lain-lainnya...adakah itu trend??a'a trend budaya musuh islam!











maaf untk gmbar ini.....tp inilah realiti.

seorng gadis bertudung litup sedang melakukan maksiat dgn seorng lelaki.Inikah akhlak seorng muslim?JANGAN MEMALUKAN AGAMA KERANA KEJAHILAN ANDA!!!






COUPLE.



Kebanyakan trend bercouple ini menjadi budaya dikalangan remaja.Bagaikan suatu kepastian kpd sesetengah remaja.Munkin ini untk membuktikan bahawa mereka ada yg menyanyangi atau mereka bersifat romantik.....mestikah dibuktikan dgn melalui bercouple?

Budaya bercouple tidak terlepas untuk diikuti oleh remaja-remaja yg mempunyai didikan agama yg sempurna,kdng2 ustaz/ustazah pn xterlapas dari budaya couple ni.......ble ditanya dah kawen ke blum??jwpannya-blum,tp kami bercinta atas dasar agama,kami jaga adat kesopanan kami-...ermm,ek....bukankah dlm agama tu mengharamkn perbuatan yg mendekatkn zina.....klau cinta atas dasar agama,knp xkawen ....snggupkah kita bercinta atas kemurkaan ALLAH SWT??


Tidur,cium,n peluk dgn kekasih adalah sesuatu yg biasa dlm budaya couple nie...jd tak hairanlah kebanyakan remaja hilang mahkota suci sewaktu remaja.Bg mereka melakukan persetubuhan adalah lambang korban cinta mereka kpd kekasih dan tahap kasih-sayang trtinggi dlm hubungan cinta.Ada juga menjadikan persetubuhan haram ini sebagai 'tester' untuk mengetahui sesuai atau tak sesuai......jd klau xsesuai,tinggalkn je.....ish3...ada juga yg menyimpan gambar kekasih untuk tatapan,tak takut basi ke kalau kawen?

statistik menunjukkn hampir setiap hari kes penangkapan khalwat berlaku yang melibatkan remaja.Lebih mengejutkan apabila ia melibatkn pelajar sekolah rendah yg umurnya seawal 10 tahun!!!apa agaknya yg ada dlm pemikiran mereka.........


KUMPULAN ADALAH SATU KEHARUSAN?




teka-teki...




melayu ke amerika?




macam ape?






inikah bakal khalifah??



















Pengaruh rakan menjadi keutamaan yang mempengaruhi akhlak seseorng.Penglibatan dalam kumpulan-kumpulan yg brunsurkn budaya barat n...ntah ape-ape ini telah menghanyutkn remaja jauh kelambah kesesatan,malah ada yg murtad kerana trlalu fanatik dgn kumpulan mereka.Tidakkah mereka memikirkan tentang agama mereka??






Budaya-budaya luar yg dibawa trlalu memberi kesan negative kpd remaja.Malah ada yg trlalu fanatik dgn budaya yg dibawa hingga snggup menyambah syaitan!!





Budaya Punk,Skinhead,Gothic,Nazi,Black metal kini bagaikan satu trend yg mesti ada pd remaja.Kdng-kdng mereka dipaksa untk menyertai kumpulan ini kerana ingin diberi perlindungan jika berlaku prgaduhan.Kebanyakan peraturan-peraturan yg ditetapkn dlm kumpulan ini jelas brtentangan dgn ajaran Islam....seperti,memakai tatu,brtindik,menghitamkn kuku,minum arak dan juga melakukan seks bebas.





Ada sesetengah kumpulan yg melakukan ritual satanic yakni upacara pemujaan syaitan.Biasanya boleh tngok kt bndar-bandar besar,tepat jam 12 tngah malam,adalah hntu-hntu yg keluar merayap mencari teman dan melakukan pemujaan.Malah pengikut-pengikutnya snggup meminum darah rakannya sendiri,klau tak pun darah kambing!!erkk...snggup ke....


Malah yg si gadis pula snggup gadaikn maruah untk upacara ini.


fuh!!....tererr x??

ble dh ada kumpulan,makin brani la nk gaduh sana-sini,xkira jntina..demi bf,snggup berkorban...Bila dh ada kumpulan,sedar tak,kita dh trasa riak sdikit...trlalu bnga bila berlindung dibawah satu-satu kumpulan.Bila gaduh atau brtumbuk pn tak trasa takut sngt sbb ada orng belakang yg pegang.Tp munkin kesannye smpai ke tua,...akan trjadi dendam tnpa kesudahan,hidup dlm ketakutan...sbb??sebabnya kita trlalu yakin dgn kumpulan songsang yg dibawa,dan ALLAH kita ketepikn....siapa yg MAHA BRKUASA??kumpulan songsang yg kita sertai atau ALLAH??





..........................................................................................................................................................................
SEKS REMAJA SEKARANG




Kebanyakan pemikiran remaja bermasaalah lebih memikirkan kearah seks.Sanggup melakukan apa sahaja demi seks.Seks bebas yg diamalkn segelintir remaja kini seolah-olah perkara yg biasa...n boleh diklafikasikn sebagai rutin harian!!malah maruah juga boleh dijual beli n siap boleh tawar menawar lg.Masaalah seks bebas dikalangan remaja kini terlalu teruk dan seteruk-teruknya.Tahukah kalian bahawa stiap tahun masaalah seks bebas,kes rogol,tidak bersopan ditempat awm dan khalwat semakin meningkat dgn mendadak.

Nafsu manusia susah untuk diramal.Satu peperangan yg sengit berlaku antara nafsu dan akal n kebanyakan mereka tewas dgn godaan nafsu yg bertemankn syaitan.Sifat saling goda-mengoda antara lelaki dan perempuan membantu syaitan untk men'jahil'kan kita dan seterusnya membawa kita kelembah perzinaan.

Trend pemakaian kini juga beransurkn seks....dari segi gmbar,tulisan mahupun bentuk pakaian.
Jubah kini juga dikatakn tidak selamat untuk menjadi pakaian.Ini kerana jubah juga diubah suai menjadi ketat dan membentuk tubuh badan.Tudung plak diubah suai mnjadi nipis n kecik.....ada segelintir gadis-gadis yg memakai tudung tapi trjuntal ekor rambut dibelakang...ekor rmbut kt blakang tu bukan aurat ke?....apa tujuannyer pn xtau..

Ada sebuah kisah benar dimana seorang pelajar perempuan yg bertanyakn tntang seks kpd seorng guru lelaki(maaf,bukan tujuan untuk memalukan,tetepi pngajaran untuk semua para pembaca)..tujuan pertanyaan pelajar perempuan adalah untk pengetahuan sahaja,kebetulan pada masa itu hnya tinggl pelajar perempuan itu dgn guru lelaki trsebut didalam kelas.Soalan mngenai seks itu ditanya kpd guru lelaki trsebut telah merangsang nafsu syawat si guru trsebut.Oleh kerana nafsu menguasai akal pemikiran waras,guru terbabit mngambil langkah jahil dgn merogol pelajar perempuan itu.

PERINGATAN:Jangan sesekali bertanyakan soal seks kpd lelaki tnpa ditemani muhrim,walau sesiapa pn lelaki trsebut,ustaz ke,guru ke,kawan-kawan lelaki ke atau sesiapa sahaja walaupun lelaki itu adalah darah daging sendiri.Kerana nafsu tidak mengenal sesiapa....bnyak kes yg berlaku melibatkn,ayah rogol anak sendiri,guru rogol anak murid,n mcm-mcm lg......adessss!

Susah untuk mencari remaja yg benar-benar menjaga akhlak mereka dgn sbaik munkin.Kdng-kdng yg nmpak baik tak semestinya baik.....ada gadis yg nmpak ayu,sopan santun,lemah lembut dan boleh dikatakn gadis melayu terakhir....tp sayangnya,dh ada beberapa koleksi video lucah sendiri.Ini kerana trlalu percayakn teman lelaki hingga snggup gadaikn maruah dan menayangkn susuk tubuh melalui teknologi canggih sperti handfon dan tnpa disedari lelaki yg dipercayai itu menyebarkn video lucah itu kpd sluruh dunia.Bayangkanlah, saat itu kita sudah berkeluarga,malah bahagia disamping yg trsayang....tiba-tiba,video lucah sendiri yg dirakam pd zaman kejahilan kita dahulu smpai didepan mata pd saat kegembiraan itu dikecapi......bertapa hncur luluhnya kehidupan itu.

Dan tidak dinafikn juga ada segelintir remaja yg mngambil agama sebagai alat untuk menutup kemunkaran yang dilakukan....(maaf juga untuk ini,tetepi ia benar brlaku,dan juga brtujuan untuk pengajaran para pembaca).....Bnyak antara remaja yg mempunyai didikan agama yg mantap,tetapi meraka tidak mengamalknnya....bila melakukan maksiat,iman trus dilupakn 100%......dan bila lepas melakukan maksiat iman kembali semula.
Ada juga segelintir mereka yg menyertai ahli dakwah,tp disebalik itu mereka juga melakukan perkara yg trkeji!..mereka sama sahaja dgn pasangan couple yg lain,yg berbezanya adalah mereka berjubah, bertudung labuh dan lelakinya pula berkopiah..dan sye menegaskn HANYA SEGELINTIR.....sepatutnya golongan inilah yg menjadi harapan untuk membimbing masyarakat kejalan yg lurus,,,tp kalau mereka sendiri yg tidak lurus,mcm mne nk bawa masyarakat ke jalan yg lurus??kebanyakan perempuan tewas dgn pujuk rayu lelaki yg bertemankn syaitan....usahlah lemah menghadapi pujuk rayu lelaki wahai insan bernama wanita.Jngan kerana mencintai sseorng lelaki,kita mnghampakn cinta ILAHI.

..........................................................................................................................................................................


Kita dilahirkn sebagai insan yg baik,dan diciptakn sebaik-baik makhluk kerana dikurniakn akal fikiran.......Munkin kerana iman yg lemah dan godaan syaitan laknatullah,kita tercicir kelembah kejahilan...kita boleh berubah!.......selagi ada waktu,ruang untuk bertaubat trbentang luas,dan usahlah tangguh-tangguh,kerana ajal tidak mngenal waktu.Dan saya yakin bahawa kita semua mempunyai hati yg baik,tetapi dek kerana situasi dunia skrng,kita mnjadi mngsa keadaan.Jngan brputus asa teman-temanku,bngkitlah kembali dari lembah kejahilan dan seterusnya carilah keredhaanNYA.Jadikn ISLAM sebagai jalan hidup untuk membimbing ke syurga impian!.



wallah hu'alam

No comments:

Post a Comment